با سرویس جدید گوگل اعضاء بدن انسان را بصورت سه بعدی مشاهده کنید
نوشته شده توسط : شهرووم 【ツ】
Google Body Browser Google Body Browser

گوگل سرویس جدیدی را راه اندازی کرده است که بدن انسان و اعضاء مختلف آن را بصورت سه بعدی نمایش می دهد. این نرم افزار تحت وب که Body Browser نام دارد از فناوری WebGL برای نمایش سه بعدی استفاده می کند در ادامه به معرفی این فناوری و امکانات سرویس Body Browser گوگل خواهیم پرداخت:

امروز گوگل بصورت رسمی نرم افزار بسیار جالب خود یعنی

Google Body Browser

را منتشر کرد. استفاده از این نرم افزار که بصورت سه بعدی اعضاء و قسمت های مختلف بدن انسان را به نمایش در می آورد فقط از طریق مرورگرهای وب ای که از WebGL پشتیبانی می کنند امکان پذیر است. در حال حاضر

Firefox 4 Beta

، آخرین نسخه

Google Chrome Beta

و

WebKit

از این فناوری پشتیبانی می کنند. همچنین با مراجعه به سایت 

khronos.org

می توانید اطلاعات بیشتر در مورد مرورگرهایی که از WebGL پشتیبانی می کنند، بدست آوردید.

WebGL  یک API جاوا اسکریپت برای گرافیک سه بعدی است که تولید کنندگان نرم افزار می توانند از آن برای تولید صفحات وب سه بعدی استفاده کنند. گوگل در این باره گفت:

WebGL براساس OpenGL ES 2.0 API کار می کند که بسیاری از طراحان گرافیک سه بعدی و تولید کننده های بازی با آن آشنا هستند. بسیاری از شرکت های تولید کننده مرور گر مانندGoogle, Mozila, Apple, Opera و تولید کنندگان سخت افزار های گرافیکی همگی با هم برروی استاندارد سازی WebGL همکاری کرده اند و حالا پس از گذشت حدود یک سال WebGL تقریبا نهایی شده است. در همین راستا ما Body Browser را تولید کردیم تا این قابلیت های WebGL را اجرایی کنیم.

وقتی صفحه Google Body Browser را باز می کنید، بدن انسان بصورت سه بعدی نمایش داده می شود و با فشار دادن دکمه سمت چپ ماوس و حرکت آن می توانید دور تا دور بدن انسان را بصورت سه بعدی مشاهده نمایید، با اسکرول ماوس و یا دکمه + و – روی صفحه می توانید به درون بدن انسان وارد شوید و اعضاء مختلف بدن را مشاهده کنید، نام قسمت های مختلف بدن انسان نیز با فشار دادن دکمه Labels فعال و غیرفعال می شود.

در صفحه Body Browser یک نوار ابزار با شش آیکان وجود دارد: بدن انسان از بالاترین سطح، سطح ماهیچه ها، سطح استخوان ها ، سطح شکم، سطح قلب، سطح مغز. این نوار ابزار دو گزینه دیگر دارد که باعث مخفی شدن و نمایش دادن پوست بدن می شود.

در قسمت راست بالای صفحه جعبه جستجو وجود دارد که از طریق آن می توانید به جستجوی اعضاء مختلف بدن انسان بپردازید. مثلا اگر کلمه aorta را وارد کنید آئورت برایتان نمایش داده خواهد شد.

برای مشاهده نرم افزار آنوتومی بدن انسان ساخته Google اول مرورگر وب خود را به یکی از مرورگرهایی که از WebGL پشتیبانی می کنند بروز رسانی کنید و سپس اینجا کلیک کنید.





:: بازدید از این مطلب : 608
|
امتیاز مطلب : 218
|
تعداد امتیازدهندگان : 72
|
مجموع امتیاز : 72
تاریخ انتشار : 8 دی 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست